Iedere werkdag is de praktijk geopend en beschikbaar voor spreekuur afspraken, telefonische afspraken en e-consulten. Voor een spreekuur- of telefonisch consult moet u een afspraak maken.
U kunt bellen met de assistente. De assistente zal u vragen waarvoor u komt, zodat zij kan inschatten of het spoedeisend is; zij is hiervoor speciaal opgeleid. Soms zal zij u advies kunnen geven of gaat zij uw vraag eerst overleggen met de huisarts, omdat een bezoek aan de praktijk mogelijk niet nodig is.
Voor eenvoudige vragen kunt u gebruik maken van het terugbelspreekuur, dit kunt u aanvragen bij de assistente. De huisarts belt u dezelfde dag terug.
E-consulten kunt u via het portaal indienen, dit is bijvoorbeeld handig als u een foto wilt uploaden van een huidafwijking, als u uitslagen wilt opvragen of als u een eenvoudige vraag hebt die niet spoedeisend is. Elk gezinslid moet een eigen portaal hebben waarin de aanvraag gedaan wordt.
Voor het aanvragen van een huisbezoek is er altijd telefonisch contact nodig met de assistente. De huisarts bepaalt of er een reden is om het huisbezoek te doen.
U kunt zich via onze website registreren voor het portaal of via de HRA-app. Op deze manier krijgt u toegang in een deel van uw dossier, kunt u herhaalrecepten aanvragen of een e-consulten indienen. De mogelijkheid voor online afspraken maken is voor onze praktijk niet (meer) beschikbaar.
Voor onze patiënten willen wij laagdrempelig beschikbaar zijn en daarom verlenen wij de service dat u op korte termijn terecht kan. Als u op een werkdag voor 11 uur belt kunt u op dezelfde dag een afspraak krijgen bij de huisarts. Als u later op de dag belt, zal er voor spoedgevallen altijd ruimte vrij gemaakt worden. Overige afspraken op dezelfde dag zijn mogelijk zolang er nog spreekuurtijd beschikbaar is.
Meer tijd nodig?
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Niet verschijnen op een afspraak.
Regelmatig komt een patiënt zonder afmelden niet bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner op de gemaakte afspraak. Dit is zeer hinderlijk, omdat hierdoor lege plekken in het spreekuur ontstaan, waar anderen graag gebruik van hadden gemaakt.
Wij brengen hiervoor kosten in rekening bij patiënten die zonder af te zeggen niet verschijnen op een afspraak. (m.i.v. april 2017) Dit wegblijftarief bedraagt €15 bij een enkel consult en €30 bij een dubbel consult POH. Dit tarief wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar en zal door de patiënt zelf voldaan moeten worden. Dus: kunt u uw afspraak niet nakomen? Bel ons dan uiterlijk 2 uur van tevoren dat u verhinderd bent! Of stuur uiterlijk 24 uur van te voren digitaal een berichtje naar de praktijk via patiëntomgeving (econsult).